meNu Crew Komuniti


––––•(-• MEnU CREW KOMUNITI •-)•––––
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat datang ke laman web rasmi MEnU CREW.. Freestyle network community .....untuk pengetahuan semua, dahulunya ini adalah website ORANG.4rumer.net, dan telah di ambil alih oleh MEnU CREW, so, anda masi boleh mengunakan id, dan pasword lama jika anda telah mendaftar di orang.4rumer.net untuk login di sini... <<<<

Share | 
 

 Ni bukan kelaka ataw lawak huk???

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Lalang_Grass_Rhizomie@sin
Master Sergeant
Master Sergeant


Male
Number of posts : 340
Age : 30
Location : Lalang Beratapkan Langit
Job/hobbies : Menjual Ikan Hangus
Reputation : 0
Points : 389
Registration date : 2009-05-23

PostSubject: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat May 23, 2009 3:38 pm

Cerita ni da aku ceritakan dengan ember2 aku yg ada dalam comunity sini juga so sapa yg belum baca mesti x mau baca lepas durang bacak(no ending la konon)
Cam ni ceritanya, pada suatu hari masa tu hari rabu nda silap sa la tp ari bulan kurang pasti pula. so sa bejalan2 la melihat alam burung dan juga haiwan...haiwan di air darat dan hutan owh indahnya ciptaan tuhan bisik sambil sa berbisik dengan diri sendiri sebab ati telah terusik sb x dpt ngorat anak pak sidik sa smpi la d kg wak kagek..sa nampak ada sebuah rumah kosong x berpintu sa masuk la d dalam tgk d atas meja ada pula buku sa baca la...
Buku itu menceritakan di dalam sebuah kampung ada sebuah rumah,di dalam rumah itu ada meja,kerusi ada tikar dan almari,di dalam almari tu ada sebuah buku dan di dalam buku itu ada menceritakan tentang,
Di dalam sebuah kampung ada sebuah rumah,di dalam rumah itu ada meja,kerusi ada tikar dan almari,di dalam almari tu ada sebuah buku dan di dalam buku itu ada menceritakan tentang,di dalam sebuah kampung ada sebuah rumah,
Di dalam rumah itu ada meja,kerusi ada tikar dan almari,di dalam almari tu ada sebuah buku dan di dalam buku itu ada menceritakan<----ulang part ni sampi esok malam:P

P/S: buku tu ada copyright k...klo korg duplicet try buat ending:P


Last edited by Lalang_Grass_Rhizomie@sin on Thu Jun 18, 2009 6:30 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
Ƹ̴Ӂ̴Ʒ_♥mi$$_ik4n♥_Ƹ̴Ӂ̴Ʒ
Captain
Captain


Female
Number of posts : 912
Age : 29
Location : ♥...Q'Lu...♥
Job/hobbies : ♫•.•music lovers..•.•♫
Reputation : 10
Points : 1031
Registration date : 2009-05-18

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat May 23, 2009 3:40 pm

study panjang cetanya geek geek

_________________
♥♥ Love begins with a smile, grows with a kiss, and ends with a teardrop. ♥♥


Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mercie87
єяzα ѕ¢αяℓєт
Colonel
Colonel


Female
Number of posts : 1638
Age : 28
Location : Tortoise tortoise in the canoe, pretend pretend you don't know. :-w
Job/hobbies : Rahsia
Reputation : 17
Points : 1820
Registration date : 2009-05-02

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat May 23, 2009 4:02 pm

pale endingnya dia mati juga Laughing [b]
Back to top Go down
View user profile http://www.youtube.com/watch?v=x9zrPH6HMu4&feature=PlayList&
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat May 23, 2009 10:54 pm

ntah Idea
apa lah knun ni Smile
aku x faham Smile

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
~ bb--love ~
Staff Sergeant
Staff Sergeant


Female
Number of posts : 164
Age : 30
Location : --bawah pukuk tauge--
Job/hobbies : --lepak depan lappy--
Reputation : 0
Points : 180
Registration date : 2009-03-12

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat May 23, 2009 11:18 pm

king nda paam ba sa
Back to top Go down
View user profile http://frendters.com
Ƹ̴Ӂ̴Ʒ_♥mi$$_ik4n♥_Ƹ̴Ӂ̴Ʒ
Captain
Captain


Female
Number of posts : 912
Age : 29
Location : ♥...Q'Lu...♥
Job/hobbies : ♫•.•music lovers..•.•♫
Reputation : 10
Points : 1031
Registration date : 2009-05-18

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sun May 24, 2009 12:04 am

pale nanana...lalang...buat urang bingung geek
jum minum milu lu kenen... @ gerenti paam pas ni gulik

_________________
♥♥ Love begins with a smile, grows with a kiss, and ends with a teardrop. ♥♥


Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mercie87
lynn_
First Lieutenant
First Lieutenant


Female
Number of posts : 796
Age : 28
Location : sandakan
Job/hobbies : -
Reputation : 3
Points : 802
Registration date : 2009-04-01

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sun May 24, 2009 12:09 am

bla sa cuba baca buku tu sampi abis x abis2 juga sebab no ending jor fgsdg huhuhu baca la korang sampi esok nda pandai abis juga cerita tu sb sa yg buat carita tu.


sa adeh.......sukup2...........ingt kan ada crita yg siuk..............rupa nya ending jak........... albino sunny sunny na sukup2 pusing2 kenen ko dlu.... geek
Back to top Go down
View user profile
3ssor_y3okok
First Lieutenant
First Lieutenant


Female
Number of posts : 782
Age : 27
Location : kk
Job/hobbies : forum
Reputation : 7
Points : 517
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sun May 24, 2009 12:12 am

2 p msk sikulah tadika...apa lah......no ending story.............. 2 confused fgsdg
Back to top Go down
View user profile
Lalang_Grass_Rhizomie@sin
Master Sergeant
Master Sergeant


Male
Number of posts : 340
Age : 30
Location : Lalang Beratapkan Langit
Job/hobbies : Menjual Ikan Hangus
Reputation : 0
Points : 389
Registration date : 2009-05-23

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sun May 24, 2009 1:42 pm

Alkisah dalam satu negeri tu adalah seorang raja yang sangat ego lagi berlagak. Dah lah tak hensem, hendsome lg aku sombonglah pulak tu tp aku nda sombong la. Beliau mempunyai seekor kuda yang sangat patuh kepadanya.Kepandaian kuda ini telah tersebar meluas ke seluruh negara. Kuda ni memang pandai tahap gila….. suruh buat apa pun mesti dilakukan, kalau raja suruh panjat pokok dia panjat, suruh nyayi lagu Hattan dia nyanyi …itu pasallah raja ni sayang sangat kat kudanya. Tapi kuda ni hanya dengar arahan raja ni sorang cam mangkuk. Kerana berasa sangat ego, raja ini telah mengadakan satu pertandingan jika ada diantara rakyatnya yang dapat mengarahkan kuda tu duduk, dapatlah hadiah lima ratus dinar seperti yang dijanjikan kepada rakyatnya.

Apabila hari pertandingan bermula, keluarlah seluruh rakyatnya untuk menyaksikan siapa yang boleh membuatkan kuda tu duduk. Hari dah hampir senja tapi masih tiada yang dapat berbuat demikian… makin egolah raja sorang ni.

Tiba-tiba muncul seorang budak lalu pergi ke arah kuda tu dan tanpa disangka-sangka kuda tu terus tunduk. Maka terkejutlah raja tadi lalu dipanggilnya budak tersebut seraya bertanya “Apa yang engkau buat sampai kuda beta tu duduk wahai budak?” maka dengan selambanya budak tu berkata “Tadi patik jentik telur kuda tu sampai dia terduduk.(Senak la agaknya…) lalu blah sambil mengira-ngira wang yg dimenanginya.

Raja yang tak puas hati ni adakan satu lagi pertandingan. Bukannye apa… nak cover malu. “Kali ni beta pasti yang sapa-sapa pun takkan boleh menyuruh kuda beta menggelengkan kepalanya” katanya dalam hati sambil ketawa. Maka sampailah hari pertandingan tu…ramailah rakyat keluar nak melihat sapa yang boleh buat kuda raja ni geleng kepala.

Seperti hari yg sebelumnya, dari pagi sampai la ke petang masih belum ada siapa yang dapat membuatkan kuda raja tersebut menggelengkan kepalanya… raja menyengih panjang sebab senja dah hampir tiba.

Tiba-tiba datang lagi budak kecik tu dan bagitahu raja yang dia nak cuba lagi. Dengan selambanya raja berkata, “cubalah kalau boleh”.

Budak kecik ni pun pegi kat kude tu lalu berbisik kat telinganya. Dengan tak semena-mena kuda tu terus menggelengkan kepalanya, maka bersoraklah orang ramai dengan kejayaan budak kecik tu lagi.

Raja berasa pelik lalu bertanya! “Beta nak tau, apa yang kamu bisikkan tadi sampai kuda beta pun gelengkan kepalanya?” Dengan selambanya budak tu jawab “Nak kena jentik lagi…??”
The end of story

Huk huk huk baru lepas abis tadika suda ni 3ssor_y3okok ada suda ending cerita ^^
Back to top Go down
View user profile
lynn_
First Lieutenant
First Lieutenant


Female
Number of posts : 796
Age : 28
Location : sandakan
Job/hobbies : -
Reputation : 3
Points : 802
Registration date : 2009-04-01

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sun May 24, 2009 1:46 pm

Raja berasa pelik lalu bertanya! “Beta nak tau, apa yang kamu bisikkan tadi sampai kuda beta pun gelengkan kepalanya?” Dengan selambanya budak tu jawab “Nak kena jentik lagi…??”
The end of story



wakakaakak........................sukup2..pa yg di jentik tu ........... geek geek nyamuk jentik2 ka..... gulik gulik
Back to top Go down
View user profile
Lalang_Grass_Rhizomie@sin
Master Sergeant
Master Sergeant


Male
Number of posts : 340
Age : 30
Location : Lalang Beratapkan Langit
Job/hobbies : Menjual Ikan Hangus
Reputation : 0
Points : 389
Registration date : 2009-05-23

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Tue May 26, 2009 10:14 pm

emegin la sondili wakakakakaka
Back to top Go down
View user profile
lynn_
First Lieutenant
First Lieutenant


Female
Number of posts : 796
Age : 28
Location : sandakan
Job/hobbies : -
Reputation : 3
Points : 802
Registration date : 2009-04-01

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Wed May 27, 2009 12:15 am

Lalang_Grass_Rhizomie@sin wrote:
emegin la sondili wakakakakaka



pale wkakaakakak......pa laitu arr... pale
Back to top Go down
View user profile
~ bb--love ~
Staff Sergeant
Staff Sergeant


Female
Number of posts : 164
Age : 30
Location : --bawah pukuk tauge--
Job/hobbies : --lepak depan lappy--
Reputation : 0
Points : 180
Registration date : 2009-03-12

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat May 30, 2009 10:11 pm

saya pun nda tau neng C...

juin ketawa jak la saya geek geek geek
Back to top Go down
View user profile http://frendters.com
lynn_
First Lieutenant
First Lieutenant


Female
Number of posts : 796
Age : 28
Location : sandakan
Job/hobbies : -
Reputation : 3
Points : 802
Registration date : 2009-04-01

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat May 30, 2009 10:35 pm

purak2 jak la tau kenen neng bb................cuma s lalang jak tau tu kenen.................... gulik gulik pa kenen tu lalalng.............sapat kstau gulik
Back to top Go down
View user profile
~ bb--love ~
Staff Sergeant
Staff Sergeant


Female
Number of posts : 164
Age : 30
Location : --bawah pukuk tauge--
Job/hobbies : --lepak depan lappy--
Reputation : 0
Points : 180
Registration date : 2009-03-12

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sun May 31, 2009 10:04 am

sandi2................... geek geek

jocolor jocolor saya tau sdh ( pura2 jak ni )

geek geek
Back to top Go down
View user profile http://frendters.com
Lalang_Grass_Rhizomie@sin
Master Sergeant
Master Sergeant


Male
Number of posts : 340
Age : 30
Location : Lalang Beratapkan Langit
Job/hobbies : Menjual Ikan Hangus
Reputation : 0
Points : 389
Registration date : 2009-05-23

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Tue Jun 02, 2009 12:37 am

huah huah huah durang bdua ni mentang2 x da yg blh d pasik sejengkal d bawah pusat
cam lelaki sejati sepeti sa ni suka btul korang megin yg bukan2...
hisk2
Back to top Go down
View user profile
peazabern
Master Sergeant
Master Sergeant


Female
Number of posts : 342
Age : 30
Location : sini² juga...
Job/hobbies : tiba² sa Suka Membaca...
Reputation : 6
Points : 352
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Fri Jun 05, 2009 3:19 pm

insap tu kuda...gulik gulik
x maw kena jentik tu tut***....gulikgulik
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/peazabern
Lalang_Grass_Rhizomie@sin
Master Sergeant
Master Sergeant


Male
Number of posts : 340
Age : 30
Location : Lalang Beratapkan Langit
Job/hobbies : Menjual Ikan Hangus
Reputation : 0
Points : 389
Registration date : 2009-05-23

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Fri Jun 05, 2009 3:23 pm

peazabern wrote:
insap tu kuda...gulik gulik
x maw kena jentik tu tut***....gulikgulik
asas suka dia klo pasal tu....... pale
Back to top Go down
View user profile
Ƹ̴Ӂ̴Ʒ_♥mi$$_ik4n♥_Ƹ̴Ӂ̴Ʒ
Captain
Captain


Female
Number of posts : 912
Age : 29
Location : ♥...Q'Lu...♥
Job/hobbies : ♫•.•music lovers..•.•♫
Reputation : 10
Points : 1031
Registration date : 2009-05-18

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Fri Jun 05, 2009 5:59 pm

pale hapa yg d jentik tuu...?
geek geek geek menyanyi timbak

_________________
♥♥ Love begins with a smile, grows with a kiss, and ends with a teardrop. ♥♥


Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mercie87
peazabern
Master Sergeant
Master Sergeant


Female
Number of posts : 342
Age : 30
Location : sini² juga...
Job/hobbies : tiba² sa Suka Membaca...
Reputation : 6
Points : 352
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Fri Jun 05, 2009 6:25 pm

c kuda tetunduk malu all all
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/peazabern
peazabern
Master Sergeant
Master Sergeant


Female
Number of posts : 342
Age : 30
Location : sini² juga...
Job/hobbies : tiba² sa Suka Membaca...
Reputation : 6
Points : 352
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Fri Jun 05, 2009 6:27 pm

Lalang_Grass_Rhizomie@sin wrote:
peazabern wrote:
insap tu kuda...gulik gulik
x maw kena jentik tu tut***....gulikgulik
asas suka dia klo pasal tu....... pale

bukan suka tapi geli hati.... cat cat all all

maw jentik lagi???mengiling kepala c kuda all all
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/peazabern
Lalang_Grass_Rhizomie@sin
Master Sergeant
Master Sergeant


Male
Number of posts : 340
Age : 30
Location : Lalang Beratapkan Langit
Job/hobbies : Menjual Ikan Hangus
Reputation : 0
Points : 389
Registration date : 2009-05-23

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat Jun 06, 2009 12:15 am

jan ja ko jentik bakan mentua ko pnya ada yg kena strika muka
wrewr
Back to top Go down
View user profile
peazabern
Master Sergeant
Master Sergeant


Female
Number of posts : 342
Age : 30
Location : sini² juga...
Job/hobbies : tiba² sa Suka Membaca...
Reputation : 6
Points : 352
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sat Jun 06, 2009 12:40 pm

all all pty
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/peazabern
Lalang_Grass_Rhizomie@sin
Master Sergeant
Master Sergeant


Male
Number of posts : 340
Age : 30
Location : Lalang Beratapkan Langit
Job/hobbies : Menjual Ikan Hangus
Reputation : 0
Points : 389
Registration date : 2009-05-23

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Sun Jun 07, 2009 8:46 pm

pls try and test kekekeke
Back to top Go down
View user profile
єяzα ѕ¢αяℓєт
Colonel
Colonel


Female
Number of posts : 1638
Age : 28
Location : Tortoise tortoise in the canoe, pretend pretend you don't know. :-w
Job/hobbies : Rahsia
Reputation : 17
Points : 1820
Registration date : 2009-05-02

PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Wed Jun 10, 2009 5:15 pm

sa bkn ending dia mati jua ka?
Back to top Go down
View user profile http://www.youtube.com/watch?v=x9zrPH6HMu4&feature=PlayList&
Sponsored content




PostSubject: Re: Ni bukan kelaka ataw lawak huk???   Today at 10:18 pm

Back to top Go down
 
Ni bukan kelaka ataw lawak huk???
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
meNu Crew Komuniti :: ––––•(-• BORAK-BORAK •-)•–––– :: .:LAWAK:. :: .:CERITA2 LAWAK:.-
Jump to: