meNu Crew Komuniti


––––•(-• MEnU CREW KOMUNITI •-)•––––
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat datang ke laman web rasmi MEnU CREW.. Freestyle network community .....untuk pengetahuan semua, dahulunya ini adalah website ORANG.4rumer.net, dan telah di ambil alih oleh MEnU CREW, so, anda masi boleh mengunakan id, dan pasword lama jika anda telah mendaftar di orang.4rumer.net untuk login di sini... <<<<

Share | 
 

 Kisah Romantik Menyayat Hati...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
єяzα ѕ¢αяℓєт
Colonel
Colonel


Female
Number of posts : 1638
Age : 28
Location : Tortoise tortoise in the canoe, pretend pretend you don't know. :-w
Job/hobbies : Rahsia
Reputation : 17
Points : 1820
Registration date : 2009-05-02

PostSubject: Kisah Romantik Menyayat Hati...   Sat Jun 06, 2009 6:15 pm

"Abg...tlg
dtg umah segera, URGENT!!!!! ". Hakim baca sms sepantas kilat. Terus call
balik phone Ina. Tak berjawab. Hakim cemas. Tak pernah Ina hantar sms macam tu.
Hakim kelam kabut hidupkan enjin kereta. Dia risaukan kekasih tersayangnya itu.
Macam-macam dalam kepalanya waktu itu.

Dia kenal Ina sejak dari zaman kanak-kanak lagi. Keluarganya berjiran dengan
keluarga Ina. Dari kecik mereka bermain bersama, kalau main masak-masak dia
sanggup bertumbuk dengan Farok semata-mata nak jadi bapak kerana Ina mesti jadi
mak. Pernah Farok cakap dia pondan sebab sentiasa bermain dengan Ina waktu
Farok dan Saleh ajak main askar-askar. Dia ajak jugak Ina main askar-askar tapi
Ina cakap budak pompuan mana boleh main permainan kasar-kasar macam tu. Sebab
itulah dia sukakan Ina, lembut, penyayang dan penuh ciri-ciri keperempuanan.
Bila masuk sekolahpun, dia dan Ina berbasikal sama-sama ke sekolah. Walaupun
Farok dan Saleh selalu kutuk bila dia tak mahu 'Racing BMX' dengan depapun dia
tak kisah. Dia rela dikutuk oleh kawan-kawan daripada meninggalkan Ina kayuh
basikal sorang-sorang.

Dia pernah kena belasah sampai lebam bijik mata oleh 'Husin and the gang' yang
mengganggu Ina masa darjah tiga. Waktu darjah 4, bila dia mula lancar tulis
baca dan tahu berpantun sikit-sikit diapun tulis surat kpd Ina "Pen merah
pen biru, U baca I love U" bersama sebijik gula-gula Hacks sebagai hadiah
harijadi Ina...gara-gara surat itulah dia jelingan tajam Mak Ropiah ibunya Ina
yang terjumpa surat itu waktu menyemak buku sekolah Ina. Mak Ropiah memberitahu
hal itu kepada ibunya, dan hasilnya dia terpaksa menadah telinga menahan
leteran maknya. Nasib baik bapak tak tahu, kalau tidak naya.


Hakim gelak sorang-sorang waktu teringatkan peristiwa itu tapi fikirannya kembali
cemas mengingatkan sms Ina tadi. Sudah hampir 15 kali dia cuba hubungi telefon
Ina tapi masih tidak berjawab. Dia amat risau kala itu, fikirannya menelah
perkara yang buruk-buruk saja. Dia risau kerana Ina tinggal seorang diri. Rakan
serumah Ina, si Baizura sedang bekerja kala itu. Dia tahu, Ina kerja shift pagi
tadi, Baizura kerja shift malam. Dia risau kerana panggilannya tidak berjawab.
Dia risau takut-takut rumah Ina dimasuki penyamun yang memang menjadi-jadi
akhir-akhir ini. Baru-baru ni, ada rumah di kawasan perumahan Ina dimasuki
perompak. Dia berdoa jika rumah Ina dimasuki perompak sekalipun janganlah
kekasih hatinya itu diapa-apakan, ambiklah barang apa saja yang mereka mahu
asalkan Ina tidak diapa-apakan. Dia berdoa sungguh-sungguh.


Dia bercinta dengan Ina sejak darjah 6 lagi, sejak dia mengerti apa itu baligh
bagi seorang laki-laki dan perempuan. Hingga sekarang mereka masih bercinta.
Kasihnya pada Ina dah macam Gunung Everest, tak tergoyahkan. Jika tak ada aral
melintang hujung tahun ini, (masa PERODUA cuti plant shutdown 2 minggu)
keluarganya akan masuk meminang Ina. Ina akan menjadi surinya yang sah dan dia
tak mahu apa-apa yang buruk terjadi kepada bakal isterinya itu.


Keretanya memecut laju memasuki kawasan perumahan Ina. Sebaik berhenti di depan
rumah Ina Hakim terpa keluar dari kereta. Dia lompat pagar rendah rumah Ina.
Dia terpa ke pintu sambil jerit "Ina, Ina". Dia pulas tombol pintu,
pintu tak berkunci. Dia betul-betul cemas. Dia ketuk pintu bilik Ina. Dia
dengar esakan Ina. Ina menangis. Hakim makin cemas. Dia ketuk lagi pintu bilik
Ina sambil panggil nama Ina. Hakim tak boleh bersabar lagi, dia pulas tombol
pintu bilik Ina. Juga tak berkunci. Dia masuk bilik Ina,
dia tengok Ina teresak-esak atas katil. Rambut Ina kusut masai, Ina tekup muka
sambil menangis. "Ina, apa yang terjadi sayang" Hakim cuba pujuk Ina.
Ina masih dalam sendu. "hu...hu..." " Ina, cakap kat abang
elok-elok, apa yang dah jadi" "Hu..hu" Hakim dah tak sabar, dia
dah tak peduli walau apapun yang akan keluar dari mulut Ina. Dia akan terima
walau seburuk manapun berita yang akan keluar dari mulut Ina. Hakim goncang
bahu Ina. "Ina, what hell is going on...tell me!!"

Suara Hakim kuat kali ini. Ina berenti menangis,

Ina tatap wajah Hakim, Ina renung mata Hakim.

"Mmm Bang, Ina lapar, nak makan nasik . Duit gaji tak masuk lagi. Nanti
cukup 27hb Dis nie, Ina bayar blk ek? Tak pun bila Ina dapat Bonus baru
bayar."
affraid geek geek geek
Back to top Go down
View user profile http://www.youtube.com/watch?v=x9zrPH6HMu4&feature=PlayList&
Ƹ̴Ӂ̴Ʒ_♥mi$$_ik4n♥_Ƹ̴Ӂ̴Ʒ
Captain
Captain


Female
Number of posts : 912
Age : 29
Location : ♥...Q'Lu...♥
Job/hobbies : ♫•.•music lovers..•.•♫
Reputation : 10
Points : 1031
Registration date : 2009-05-18

PostSubject: Re: Kisah Romantik Menyayat Hati...   Sat Jun 06, 2009 7:10 pm

geek geek geek geek geek geek rupanya lapar.... geek geek geek

_________________
♥♥ Love begins with a smile, grows with a kiss, and ends with a teardrop. ♥♥


Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/mercie87
єяzα ѕ¢αяℓєт
Colonel
Colonel


Female
Number of posts : 1638
Age : 28
Location : Tortoise tortoise in the canoe, pretend pretend you don't know. :-w
Job/hobbies : Rahsia
Reputation : 17
Points : 1820
Registration date : 2009-05-02

PostSubject: Re: Kisah Romantik Menyayat Hati...   Sat Jun 06, 2009 7:13 pm

geek itu la ba geek neves aku dbuatnya geek
Back to top Go down
View user profile http://www.youtube.com/watch?v=x9zrPH6HMu4&feature=PlayList&
p3nd3tagiLa
First Lieutenant
First Lieutenant


Male
Number of posts : 711
Age : 31
Location : aLwAyS sOmEwHeRe
Job/hobbies : kuli batak / part time jual & pungut tin kula
Reputation : 2
Points : 715
Registration date : 2009-04-26

PostSubject: Re: Kisah Romantik Menyayat Hati...   Sat Jun 06, 2009 9:19 pm

mo tkluar biji mata aku bah membaca taw2 lapar geek geek geek
Back to top Go down
View user profile http://shah_reign@yahoo.com
MR.Sakai_Kerepot___
Cleaner
Cleaner


Male
Number of posts : 609
Age : 26
Location : atas selipar
Job/hobbies : berenang
Reputation : 10
Points : 574
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: Kisah Romantik Menyayat Hati...   Sat Jun 06, 2009 9:35 pm

silau2 ku baca Cool
sekali baca lapar gulik
heuheuheuhe Smile gulik
Back to top Go down
View user profile http://www.seliparborneo.com
p3nd3tagiLa
First Lieutenant
First Lieutenant


Male
Number of posts : 711
Age : 31
Location : aLwAyS sOmEwHeRe
Job/hobbies : kuli batak / part time jual & pungut tin kula
Reputation : 2
Points : 715
Registration date : 2009-04-26

PostSubject: Re: Kisah Romantik Menyayat Hati...   Sat Jun 06, 2009 9:43 pm

lapar ka bro sakai?sa pun lapar tia telari dari cc nih geek
Back to top Go down
View user profile http://shah_reign@yahoo.com
єяzα ѕ¢αяℓєт
Colonel
Colonel


Female
Number of posts : 1638
Age : 28
Location : Tortoise tortoise in the canoe, pretend pretend you don't know. :-w
Job/hobbies : Rahsia
Reputation : 17
Points : 1820
Registration date : 2009-05-02

PostSubject: Re: Kisah Romantik Menyayat Hati...   Wed Jun 10, 2009 10:38 am

asas apa suda ni?
Back to top Go down
View user profile http://www.youtube.com/watch?v=x9zrPH6HMu4&feature=PlayList&
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisah Romantik Menyayat Hati...   Today at 8:48 am

Back to top Go down
 
Kisah Romantik Menyayat Hati...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
meNu Crew Komuniti :: ––––•(-• BORAK-BORAK •-)•–––– :: .:LAWAK:. :: .:CERITA2 LAWAK:.-
Jump to: