meNu Crew Komuniti


––––•(-• MEnU CREW KOMUNITI •-)•––––
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Selamat datang ke laman web rasmi MEnU CREW.. Freestyle network community .....untuk pengetahuan semua, dahulunya ini adalah website ORANG.4rumer.net, dan telah di ambil alih oleh MEnU CREW, so, anda masi boleh mengunakan id, dan pasword lama jika anda telah mendaftar di orang.4rumer.net untuk login di sini... <<<<

Share | 
 

 puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Sat Mar 07, 2009 11:32 am

Sori kalau dah ada.....



Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.

Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan diplanet
lain...


*** Balasan Puisi sang isteri***

Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet yang
telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahayamu
dan....

akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu...


AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan

cuma mancis saja!!!!!

please lah....!!! afro 2

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Mon Mar 09, 2009 10:43 pm

` asas sebatang macis berperasaan mcm dia tu matahari...
`mcm kata pye..
`ohmagad...
` queen
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Mon Mar 09, 2009 11:03 pm

seracurlyla wrote:
` asas sebatang macis berperasaan mcm dia tu matahari...
`mcm kata pye..
`ohmagad...
` queen

hahaha..hanya sebatang mancis yg berperasankan matahari
yg dapat mnyinari planet lain....
perr ada akU kesah haha pale

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Mon Mar 09, 2009 11:16 pm

p_y_E.com wrote:
seracurlyla wrote:
` asas sebatang macis berperasaan mcm dia tu matahari...
`mcm kata pye..
`ohmagad...
` queen

hahaha..hanya sebatang mancis yg berperasankan matahari
yg dapat mnyinari planet lain....
perr ada akU kesah haha pale

`o0o0o teda ka ko kesah pye..
`aku ingat ada ko kesah..
` elephant elephant ketawa malu2 luk aku..
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
Mr Satonaka Halu
First Lieutenant
First Lieutenant


Number of posts : 669
Reputation : 0
Points : 441
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 11, 2009 12:10 pm

geek ciannya...
mo b'madah pun d pertikaikan ba.... geek

king
Back to top Go down
View user profile
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 11, 2009 12:18 pm

Mr Satonaka Halu wrote:
geek ciannya...
mo b'madah pun d pertikaikan ba.... geek

king

`Ko try la b'madah halu..
`aku cabar ko...
`kuang kuang kuang..
` elephant elephant elephant
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
Mr Satonaka Halu
First Lieutenant
First Lieutenant


Number of posts : 669
Reputation : 0
Points : 441
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 11, 2009 12:32 pm

S3R4CURlYl4 wrote:
Mr Satonaka Halu wrote:
geek ciannya...
mo b'madah pun d pertikaikan ba.... geek

king

`Ko try la b'madah halu..
`aku cabar ko...
`kuang kuang kuang..
` elephant elephant elephant

pale ko mo sy b'mmadah camna tu sera?

king
Back to top Go down
View user profile
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 11, 2009 12:44 pm

Mr Satonaka Halu wrote:
S3R4CURlYl4 wrote:
Mr Satonaka Halu wrote:
geek ciannya...
mo b'madah pun d pertikaikan ba.... geek

king

`Ko try la b'madah halu..
`aku cabar ko...
`kuang kuang kuang..
` elephant elephant elephant

pale ko mo sy b'mmadah camna tu sera?

king

`YAAAAAAAAAAAA............
`CUBA LA LAU BRANIE....
`AKU MENCABARI KEWIBAWAAN MUE...
` geek geek geek
`JAN D KASIH LAMA......
` geek geek geek
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 11, 2009 3:30 pm

S3R4CURlYl4 wrote:
Mr Satonaka Halu wrote:
S3R4CURlYl4 wrote:
Mr Satonaka Halu wrote:
geek ciannya...
mo b'madah pun d pertikaikan ba.... geek

king

`Ko try la b'madah halu..
`aku cabar ko...
`kuang kuang kuang..
` elephant elephant elephant

pale ko mo sy b'mmadah camna tu sera?

king

`YAAAAAAAAAAAA............
`CUBA LA LAU BRANIE....
`AKU MENCABARI KEWIBAWAAN MUE...
` geek geek geek
`JAN D KASIH LAMA......
` geek geek geek

apa kmu bermadah2 sini gulik..
sana kmu bermada2 Smile..
krang ada aku injak lihir laju2 jga gulik..
tpi ada kah aku kesah.. pale
owh teda akU kisah gulik pale

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 11, 2009 3:34 pm

p_y_E.com wrote:
S3R4CURlYl4 wrote:
Mr Satonaka Halu wrote:
S3R4CURlYl4 wrote:
Mr Satonaka Halu wrote:
geek ciannya...
mo b'madah pun d pertikaikan ba.... geek

king

`Ko try la b'madah halu..
`aku cabar ko...
`kuang kuang kuang..
` elephant elephant elephant

pale ko mo sy b'mmadah camna tu sera?

king

`YAAAAAAAAAAAA............
`CUBA LA LAU BRANIE....
`AKU MENCABARI KEWIBAWAAN MUE...
` geek geek geek


`JAN D KASIH LAMA......
` geek geek geek

apa kmu bermadah2 sini gulik..
sana kmu bermada2 Smile..
krang ada aku injak lihir laju2 jga gulik..
tpi ada kah aku kesah.. pale
owh teda akU kisah gulik pale


`injak injak lihir...
`sapa sakit injak balik...

`aku injak luk lihir ko pye...
`kemudian ko injak la sapa2 ko suka..
`aku lari masuk rumah...
` asas
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 11, 2009 4:00 pm

S3R4CURlYl4 wrote:
p_y_E.com wrote:
S3R4CURlYl4 wrote:
Mr Satonaka Halu wrote:
S3R4CURlYl4 wrote:
Mr Satonaka Halu wrote:
geek ciannya...
mo b'madah pun d pertikaikan ba.... geek

king

`Ko try la b'madah halu..
`aku cabar ko...
`kuang kuang kuang..
` elephant elephant elephant

pale ko mo sy b'mmadah camna tu sera?

king

`YAAAAAAAAAAAA............
`CUBA LA LAU BRANIE....
`AKU MENCABARI KEWIBAWAAN MUE...
` geek geek geek


`JAN D KASIH LAMA......
` geek geek geek

apa kmu bermadah2 sini gulik..
sana kmu bermada2 Smile..
krang ada aku injak lihir laju2 jga gulik..
tpi ada kah aku kesah.. pale
owh teda akU kisah gulik pale


`injak injak lihir...
`sapa sakit injak balik...

`aku injak luk lihir ko pye...
`kemudian ko injak la sapa2 ko suka..
`aku lari masuk rumah...
` asas

next halu come on gulik..
aku mo pijak lihir ko ni gulik..
lpas aku pijak lihir ko gulik..
ko cari c sera sana rumah dia Smile.
ko pijak dada ni kli jgn lepaskan Smile,,
nanti dia cari aku lgi gulik

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 11, 2009 5:11 pm

`ne ne neh..
`halu..
`aku lari laju2..
`trus tapuk lam rumah..
`siap kunci pintu rumah..
`langsung panggil pulish..
`
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Thu Mar 12, 2009 12:23 am

S3R4CURlYl4 wrote:
`ne ne neh..
`halu..
`aku lari laju2..
`trus tapuk lam rumah..
`siap kunci pintu rumah..
`langsung panggil pulish..
`

neh..neh halu gulik...
ko jdi munyit smpi tua gulik..
huhuehe gulik..
ko msuk tingkap umah c yeokok Smile..
pg injak lihir dia Smile ksi sapel2 gulik..

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Thu Mar 12, 2009 6:14 pm

` halu o0o halu..
`napa ko jadi munyit sampai tua...
` fgsdg fgsdg
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Thu Mar 12, 2009 7:29 pm

S3R4CURlYl4 wrote:
` halu o0o halu..
`napa ko jadi munyit sampai tua...
` fgsdg fgsdg

halu ko sdh jadi munyit klu ko ndak kejar c rose gulik..
halu pg kejar c rose gulik

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
«§»}¦{«[ šóû£ ]»}¦{«§»
Staff Sergeant
Staff Sergeant


Male
Number of posts : 181
Age : 29
Reputation : 3
Points : 216
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin   Thu Mar 12, 2009 9:16 pm

Quote :
AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan

cuma mancis saja!!!!!

wakaka jgn dicuba2 klau indak conform buleh menerangi planet lain....
buleh perang dunia ni buss ....heran sa ...huehuehue confused confused confused
Back to top Go down
View user profile
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Fri Mar 13, 2009 1:37 am

«§»}¦{«[ šóû£ ]»}¦{«§» wrote:
Quote :
AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan

cuma mancis saja!!!!!

wakaka jgn dicuba2 klau indak conform buleh menerangi planet lain....
buleh perang dunia ni buss ....heran sa ...huehuehue confused confused confused

`Ni la yg d maksud kan..
`dengan..
`kalau mau seribu daya..
`macis pun bole prasan jadi matahari...
` elephant elephant elephant

`Ni la ni lau lelaki...
` queen queen
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Mon Mar 16, 2009 11:50 am

ni lah ni gulik..
mmg ini lah bha ni gulik..
isk ni lah ba jga ni gulik..
erm mmg kompom lah bah ni gulik

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Tue Mar 17, 2009 12:04 am

`ni la ni... gulik
`dorg la nie... gulik
`mmg ba ni... gulik
`ni la ba nie... gulik
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
p_y_E.com
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel


Male
Number of posts : 1548
Age : 30
Location : up on Earth..
Job/hobbies : picit2 keyboard
Reputation : 5
Points : 1062
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Tue Mar 17, 2009 3:27 am

ini lah gulik..
mmg ini lah gulik..
lain ini gulik..
ini lah tu gulik.

_________________
_-_-_-_-_-_-_-_- RIOT IS COMING- _-_-_-_-_-_-_-_-_
Back to top Go down
View user profile http://www.memangkosong.com
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Wed Mar 18, 2009 11:21 pm

`ni la ni..
`knp la nie..
`mcm ni la suda ni...
`beza ni suda...
`abis la nie...
`gulik gulik
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
__yoyo__
Staff Sergeant
Staff Sergeant


Female
Number of posts : 173
Age : 27
Location : depan lappy atas lantai
Reputation : 0
Points : 93
Registration date : 2009-03-06

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Sun Mar 22, 2009 12:26 pm

tu la gatal lg mau kawen lain kunun geek ni la sesetengah laki mau ingt senang jak queen pikir semua bnda peti jari jak semua boleh dpt queen
Back to top Go down
View user profile http://ladyoyo.blogspot.com
Mr Satonaka Halu
First Lieutenant
First Lieutenant


Number of posts : 669
Reputation : 0
Points : 441
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Tue Mar 24, 2009 6:24 pm

woit... 2
mok kana rimbat 180 darjah kaitu? dush
mentang2 la lama sy x masuk topik ni... sfsd

paijune.. sy tau, ko mula sdh mengarang edisimu sendiri...gulik

all

P/S: ko btul2 mok sy b'madah aaa sera? Ko x nyesal? shin

_________________

Back to top Go down
View user profile
3ssor_y3okok
First Lieutenant
First Lieutenant


Female
Number of posts : 782
Age : 27
Location : kk
Job/hobbies : forum
Reputation : 7
Points : 517
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Tue Mar 24, 2009 7:43 pm

sfsd sa pown masam tersumtink terasa suda di jiwa kalbu suci ku nie..apa kes sfsd

p/s : apa aku kisa gulik injak lihir aku.....paijune sa bubut kow smpi bank..... Exclamation misti kow amik duit...br sa c lepas kow...apa aku kisah... Wink yg penting aku 'bunuh' laki nie lau dia bg aku puisi masam nie....ada hati mok menyinari planet len......... all dush all sh asasa
Back to top Go down
View user profile
S3R4CURlYl4
Captain
Captain


Female
Number of posts : 899
Age : 35
Location : any where but no where
Job/hobbies : YM'Mer
Reputation : 0
Points : 382
Registration date : 2009-03-09

PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Thu Mar 26, 2009 6:12 am

`erk.. Surprised
`aku suda pencen dr mo bermadah.. gulik
`suru si sin chan tu halu krm eskrim utk aku yah.. gulik
Back to top Go down
View user profile http://duniatakseindahsyurga.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi   Today at 7:57 pm

Back to top Go down
 
puisi sang suami utk isteri bila nak kwin lagi
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» [051019] Hyori, Eric & Kwon Sang Woo - Interview Anyclub MV [24M/rmvb]
» [080701] Hyori - Sang Sang Plus S2 E12 [687M/avi]
» --Sang Tere Rahunga Sada--
» Do you know the #1 song the day you were born?
» coral bark japanese maple

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
meNu Crew Komuniti :: ––––•(-• BORAK-BORAK •-)•–––– :: .:LAWAK:. :: .:CERITA2 LAWAK:.-
Jump to: